Over Electric Drive bv.
De stichter van Electric Drive, Joeri de Ridder, vervulde een pioniersrol voor elektrische mobiliteit in België als co-organisator van de Ecomobiel beurs in Antwerpen van 2005 tot 2009 en met de lancering van de Reva electric city-car in 2008 als technisch en commercieel verantwoordelijke voor Green Mobil nv. De compacte Reva werd ontworpen in California en gefabriceerd in India door de Reva Electric Car company, later overgenomen door de Mahindra groep.
Eind 2007 richtte Joeri Electric Drive bvba op met als missie de effecten van klimaatverandering te verminderen door koolstof-neutrale mobiliteit aan te moedigen. Met meer dan 300 compacte elektrische utilitaire voertuigen gedistribueerd in België hebben de klanten van Electric Drive (vooral gemeenten, industrie en sociale diensten) meer dan 10 miljoen kilometer rij- ervaring geaccumuleerd en het bedrijf heeft een groeiend team met meer dan 40 jaar gecombineerde ervaring op het vlak van EV, automotive, mechaniek en elektro-engineering.
Test voor u koopt
Vertel ons welk model en welke versie u van plan bent te kopen en wij selecteren voor u een gelijkaardig model dat u gedurende een week kan testen in de werkelijke werkomstandigheden – en dat volledig kosteloos. Dit is de beste manier om te verzekeren dat er geen onaangename verrassingen opduiken wanneer u later beslist tot de aankoop van een e-voertuig over te gaan. We hebben deze aanpak altijd aangeraden, en wat meer is… onze e-voertuigen zijn onze beste verkopers.
Eén enkel contactpunt
Bent u het beu wachtmuziekjes te horen te krijgen en niet te weten met wie u praat? Dat is bij ons niet het geval: één contactpunt en directe antwoorden op: technische vragen, onderdelen, verkoop, kortom alles waar u vragen over hebt. Bel ons gewoon op 0477-63.39.23 of email info@electricdrive.be en u krijgt dadelijk een helder antwoord op al uw vragen over e-mobiliteit.
Service, onderhoud en herstellingen
Sinds meer dan tien jaar reeds ligt onze focus exclusief op elektrische voertuigen en we mogen stellen dat we ze door en door kennen. Onze e-voertuigen werken soms onder zware omstandigheden en vele van hen worden 24/7 ingezet, het hele jaar door. In geval van onderhoud, herstellingen, een ongeval of een uitval hebben wij ons eigen vervoer en onze eigen toegewijde techniekers om u te helpen: ons team heeft doorgedreven trainingen gevolgd bij de Goupil-fabriek in Bourran voor alle Polaris W&T-voertuigen en wij zijn ook opgeleid voor het hoge-voltage systeem van de Maxus EV80. Kleine herstellingen en onderhoud kunnen bij de klant zelf uitgevoerd worden. In andere gevallen vervoeren we de voertuigen naar onze workshop in de buurt van Antwerpen. Tevens beschikken we over een dertigtal vervangwagens die kosteloos ter beschikking staan tijdens een onderhoudsbeurt of herstelling voor klanten met een servicecontract. Deze voertuigen kunnen ook gehuurd worden door klanten zonder servicecontract via EV-Pro.
Zo groen mogelijk
Lage-snelheidsvoertuigen rijden niet naar de workshop, de workshop komt naar ze toe, en om de footprint van uw e-voertuig zo groen mogelijk te houden hebben wij een unieke vloot servicevoertuigen: de takelwagen op de foto hieronder ziet er misschien uit als een gewone auto-transporter, maar in feite is het een zeldzaam model dat op LPG rijdt. We hebben deze transporter ge-herconditioneerd met een nieuwe motor en LPG-installatie. Dit laat onze truck ook toe in Lage Emissie- Zones te worden ingezet waar onze e-voertuigen aan het werk zijn. En hij is ook goedkoper in het gebruik. Onze andere servicewagen is een SUV met hybride-aandrijving die ook 2000kg kan slepen. En als uw e-voertuig terugkomt van een bezoek aan onze workshop is de batterij altijd bijgeladen met zonne-energie, gegenereerd door de zonnepanelen op het dak van onze werkplaats.
Op maat gemaakt om aan alle vragen te voldoen
Wij werken nauw samen met bedrijven zoals BodyConstruct om uw e-voertuig op te bouwen en uit te rusten met elke mogelijke optie of opbouw.
Vlaamse Steden, Gemeenten, OCMW’s en overheidsdiensten kunnen de Goupil G4 rechtstreeks aankopen via de dienst Facilitair Beheer van de Vlaamse Overheid, en ons gehele gamma voertuigen via de aankoopcentrale Gestroomd.be georganiseerd door IGEMO voor alle Vlaamse intercommunales.
Onze e-voertuigen zijn geselecteerd in deze raamcontracten en kunnen via deze catalogi uitgekozen worden. Voor meer info over deze speciale voorwaarden, gelieve ons te contacteren.
Buy-back? Ja, graag!
Als u beslist uw ouder e-voertuig te verkopen nadat het bijvoorbeeld is afgeschreven en u beslist hebt het niet langer te houden, zijn wij altijd geïnteresseerd om het terug te kopen. Na herconditionering is het dan klaar voor een tweede leven als vervang- of huurvoertuig of kan het opnieuw met garantie aan onze klanten verkocht worden.
Enkele van onze belangrijkste klanten in België
Steden en Provinciale Domeinen*:
Aalter, Alden-Biesen*, Anderlecht, Antwerpen, Beringen, Brussel, Blankenberge, De Blaarmeersen*, De Brielmeersen*, Destelheide*, De Gavers*, De Halve Maan*, De Hoge Rielen*, De Schorre*, De Ster*, Edegem, Faimes, Geel, Gent, Huizingen*, Kessel-Lo*, Kortrijk, Lennik, Meise, Mortsel, Namen, Niel, Nijvel, Puyenbroek*, Rivierenhof*, Ronse, Sint-Agatha-Berchem, Sint-Martens-Latem, Sint-Truiden, Soignies, Tervuren, Ukkel, Vosselaar, Vrijbroekpark*, Wijnegem, Zilvermeer*
Industrie, sociale diensten en recreatie:
Abattoir Anderlecht, ACIS, Agfa-Gevaert, Arcelor-Mittal, Bellewaerde, B-Rail, Borgerstein, Center & SunParcs, CYCLO, Delen Private Bank, DHL, DOW Silicones, Eandis, Ecopostale, Emmaus, Farys, FED-EX, Group-F, Google, Hamer, Manus, NATO-HQ, NMBS, New Holland, Sibelco, SPFB, Traflux, UCL, Umicore, Verbeke Tankopslag, VF-Europe, WeerWerk
ASBE, AVERE & WEVA
Joeri was Voorzitter van Avere Belgium van 2007 tot 2016 en Voorzitter van AVERE van 2014 tot 2017. AVERE is het belangrijkste Europese netwerk voor fabrikanten, leveranciers, invoerders en distributeurs van elektrisch aangedreven voertuigen (batterij, hybride, fuel cell) en accessoires. Het doel van de vereniging is de promotie van het gebruik van elektrische voertuigen en de ondersteuning van wetenschappelijke en technologische ontwikkelingen. Van 2016 tot 2017 was Joeri ook Voorzitter van WEVA (World Electric Vehicle Association) waar AVERE samenkomt met EDTA (North America) en EVAAP (Asia-Pacific) om het jaarlijkse internationale Electric Vehicle Symposium (EVS) te organiseren.