Over ons

Over Electric Drive bvba

De stichter van Electric Drive, Joeri de Ridder, vervulde een pioniersrol voor elektrische mobiliteit in België als co-organisator van de Ecomobiel beurs in Antwerpen van 2005 tot 2009 en met de lancering van de Reva electric city-car in 2008 als technisch en commercieel verantwoordelijke voor Green Mobil nv.  De compacte Reva werd ontworpen in California en gefabriceerd in India door de Reva Electric Car company, later overgenomen door de Mahindra groep.

Joeri stichtte Electric Drive bvba tien jaar geleden met als missie de effecten van klimaatverandering  te verminderen door koolstof-neutrale mobiliteit aan te moedigen. Met bijna 200 compacte elektrische utilitaire voertuigen gedistribueerd in België hebben de klanten van Electric Drive (vooral gemeenten, industrie en sociale diensten) meer dan 5 miljoen kilometer rij- ervaring geaccumuleerd en het bedrijf heeft een groeiend team met meer dan  35 jaar  gecombineerde ervaring op het vlak van EV, automotive, mechaniek en elektro-engineering.

Test voor u koopt

Vertel ons welk model en welke versie u van plan bent te kopen en wij selecteren voor u een gelijkaardig model dat u gedurende een week kan testen in de werkelijke werkomstandigheden –en dat volledig kosteloos.  Dit is de beste manier om te verzekeren dat er geen onaangename verrassingen opduiken wanneer u later beslist tot de aankoop van een e-voertuig over te gaan.   We hebben deze aanpak altijd aangeraden, en wat meer is…onze e-voertuigen zijn onze beste verkopers.

Eén enkel contactpunt  

Bent u het beu wachtmuziekjes te horen te krijgen en niet te weten met wie u praat? Dat is bij ons niet het geval: één contactpunt en directe antwoorden op: technische vragen, onderdelen, verkoop, kortom alles waar u vragen over hebt. Bel ons gewoon op 0477-63.39.23 of email info@electricdrive.be en u krijgt dadelijk een helder antwoord op al uw vragen over e-mobiliteit.

Service, onderhoud en herstellingen

Sinds meer dan tien jaar reeds ligt onze focus exclusief op elektrische voertuigen en we mogen stellen dat we ze door en door kennen. Onze e-voertuigen werken soms onder zware omstandigheden en vele van hen worden 24/7 ingezet, het hele jaar door. In geval van onderhoud, herstellingen, een ongeval of een uitval hebben wij ons eigen vervoer en onze eigen toegewijde techniekers om u te helpen: ons team heeft doorgedreven trainingen gevolgd bij de Goupil-fabriek in Bourran voor alle Polaris W&T-voertuigen en wij zijn ook  opgeleid voor het hoge-voltage systeem van de Maxus EV80. Kleine herstellingen en onderhoud kunnen bij de klant zelf uitgevoerd worden. In andere gevallen vervoeren we de voertuigen naar onze workshop in de buurt van Antwerpen.

Zo groen mogelijk

Lage-snelheidsvoertuigen rijden niet naar de workshop, de workshop komt naar ze toe, en om de footprint van uw e-voertuig zo groen mogelijk te houden hebben wij een unieke vloot servicevoertuigen: het eerste ziet er misschien uit als een gewone auto-transporter, maar in feite is het een zeldzaam model dat op LPG rijdt. We hebben deze transporter recent gekocht en hem compleet ge-herconditioneerd met een nieuwe motor en LPG-installatie.  Dit laat onze truck ook toe in Lage Emissie- Zones te worden ingezet waar onze e-voertuigen aan het werk zijn. En hij is ook goedkoper in het gebruik.  Onze andere servicewagen is een SUV met hybride-aandrijving die ook 2000kg kan slepen. En als uw e-voertuig terugkomt van een bezoek aan onze workshop is de batterij altijd bijgeladen met zonne-energie, gegenereerd door de zonnepanelen op het dak van onze werkplaats.

Altijd onderweg

Wij hebben een grote vloot vervang- en huurvoertuigen in verschillende configuraties ter beschikking van onze klanten, allemaal verzekerd en ingeschreven  voor gebruik op de weg :

– 2x Goupil G3-2L Tipper

– 1x Goupil G3-2L Pick-up

– 1x Goupil G3-2L Thermo-box

– 1x Goupil G3-1S Van-box

– 1x Goupil G4 Tipper

– 1x Goupil G5E Tipper

– 1x Goupil G5E Van-box

– 1x Maxus EV80

– 1x GEM e4

– 1x Grau Smartworker SW3

We hebben ook een elektrisch aangedreven Hill-Tip zoutstrooier en een Oeliatec heetwater – onkruidverdelger ter beschikking die op onze Goupils kunnen geïnstalleerd worden  en samen of apart kunnen worden gehuurd.

Op maat gemaakt om aan alle vragen te voldoen

Wij werken nauw samen met bedrijven zoals BodyConstruct om uw e-voertuig op te bouwen en uit te rusten met elke mogelijke optie of opbouw.

Vlaamse gemeenten kunnen rechtstreeks via Fluvius (Eandis en Infrax) aankopen:

Onze e-voertuigen zijn geselecteerd in een raamcontract georganiseerd door Eandis en kunnen via hun catalogus uitgekozen worden. Voor meer info over deze speciale voorwaarden, gelieve ons te contacteren.

Buy-back? Ja, graag!

Als u beslist uw ouder e-voertuig te verkopen nadat het bijvoorbeeld is afgeschreven en u beslist hebt het niet langer te houden, zijn wij altijd geïnteresseerd om het terug te kopen. Na herconditionering is het dan klaar voor een tweede leven als vervang- of huurvoertuig of kan het opnieuw met garantie aan onze klanten verkocht worden.

Over Goupil

Goupil Industrie  is de Europese marktleider in compacte elektrische nutsvoertuigen, gevestigd in Zuid- Frankrijk. Goupil werd in 1996 gesticht door Pascal Duclos, elektrisch ingenieur, en ingenieur Thierry Zerbato, een specialist in hoogtewerkers . De twee partners gebruikten vorklift-technologie om hun eerste elektrische nutsvoertuig te ontwerpen. Het bedrijf biedt ondertussen werk aan meer dan 150 werknemers  en is nu voor 100% een dochteronderneming van Polaris Industries, USA.

GOUPIL INDUSTRIE  Belangrijkste cijfers

Meer dan 15000 geproduceerde voertuigen/Aanwezig in 35 landen/ Meer dan 1000 Europese klanten

Meer dan 200 voertuigen in België/ 46M€ omzet in 2017/ 60% omzet van exportmarkten

Belangrijkste klanten in België

Steden en Provincies: Anderlecht (5), Antwerpen (11), Brussel (16), Edegem, Oost-Vlaanderen (7), Vlaams Brabant (7), Gent (6), Kortrijk, Luik (6), Meise, Namen, Niel, Ronse, Soignies, Ukkel, Wijnegem…

Industrie, sociale diensten en recreatie: ACIS, Agfa-Gevaert, Borgerstein (5) Center & Sun Parcs (16), DHL, Eandis, Ecopostale, Emmaüs, Google, Hamer, Manus, NATO-HQ, Traflux, Umicore, VF-Europe…

Over GEM

Global Electric Motorcar (Gem) is een voor de weg wettelijk gehomologeerd, zero-uitstoot, lage snelheidsvoertuig.  De GEM is zeer aanpasbaar en laat u toe alle taken te vervullen  die u nodig acht, aan een lagere kost dan een pick-up truck, een sedan, of passagiers- en nutsbestelwagens. GEM voldoet aan alle wettelijke voorschriften voor Lage Snelheidsvoertuigen en heeft meer veiligheidskenmerken dan de gewone golfkar. GEM is goedkoper in aankoop, heeft een lagere onderhoudskost, kost minder om op te laden (dan een benzinevoertuig kost aan de pomp), en toont aan de buitenwereld dat u belang hecht aan ecologische duurzaamheid.  Of u personenvervoer nodig hebt voor een tour rond de campus, VIP-vervoer, en plaatselijke mobiliteit, of u een nutsvoertuig zoekt voor groenvoorziening, vervoer binnen of buiten, of onderhoud van gebouwen, wij hebben een voertuig dat die rol kan vervullen.

Over Polaris

Polaris Industries Inc. is een wereldleider op het gebied van motorsport met een jaarlijks ( bvb. 2015) verkoopcijfer van 4,7 miljard dollar. Polaris drijft de passie van chauffeurs, werkers en outdoor-ethousiastelingen met onze Ranger, RZR en Polaris GENERAL side-by-side off-road voertuigen; onze SPORTSMAN en Polaris ACE offroad-voertuigen voor alle terreinen; Victory en Indian Motorcycle middelgrote en zware motorfietsen; Slingshot moto-roadsters; en Polaris RMK, INDY, Switchback en RUSH snowmobielen. Polaris verhoogt de rij-ervaring met onderdelen, kleding en accessoires die verkocht worden onder vele herkenbare merken, en heeft een wereldwijd groeiende aanwezigheid in de aangrenzende markten, met producten inclusief militaire en commerciële off-road voertuigen, quadricycles en elektrische voertuigen.

Over Taylor-Dunn

Taylor-Dunn, gesticht in 1949, is een leidende fabrikant van commerciële en industriële voertuigen. Al meer dan zestig jaar zijn Taylor-Dunn’s lastwagens, personeeltransporters, stockchasers, elektrische wagentjes en tractoren de dominante oplossing voor klanten in een brede waaier van industriële, commerciële en landbouw markten. Het leidend principe van Taylor-Dunn is toepassingsgerichte oplossingen te bieden die robuust, ruig en betrouwbaar zijn.

ASBE, AVERE & WEVA

Joeri was Voorzitter van Avere Belgium van 2007 tot 2016 en Voorzitter van AVERE van 2014 tot 2017. AVERE is  het belangrijkste Europese netwerk voor fabrikanten, leveranciers, invoerders en distributeurs van elektrisch  aangedreven voertuigen (batterij, hybride, fuel cell) en accessoires. Het doel van de vereniging is de promotie van het gebruik van elektrische voertuigen en de ondersteuning van wetenschappelijke en technologische ontwikkelingen. Van 2016 tot 2017 was Joeri ook Voorzitter van WEVA (World Electric Vehicle Association) waar AVERE samenkomt met EDTA (North America) en EVAAP (Asia-Pacific) om het jaarlijkse internationale Electric Vehicle Symposium (EVS) te organiseren.